reparatie Bentley
Oude tijden
herleven
reparatie Rolls-Royce
Oude tijden
herleven
autobedrijf Oosterhuis
Oude tijden
herleven

Revisie en onderhoud van uw Bentley of Rolls-Royce

Als trotse eigenaar van een Bentley of Rolls-Royce wilt u natuurlijk dat uw oldtimer als nieuw blijft rijden. Laat uw klassieke auto daarom regelmatig controleren en onderhouden door Garage Oosterhuis. Wij zijn gespecialiseerd in revisie, restauratie en onderhoud van Bentely’s en Rolls-Royce. 

Restauratie en revisie van uw Bentley en Rolls-Royce

Voordat de restauratie van uw oldtimer kan beginnen, inventariseren we welke onderdelen en werkzaamheden nodig zijn. Aan de hand hiervan bestellen we de benodigde onderdelen of maken deze zelf. Na de inventarisatie wordt een eerste calculatie gemaakt van de restauratiekosten. De restauratie is altijd 'tailor-made', waarbij u het laatste woord heeft.

Onze restauratiewerkzaamheden zijn veelomvattend:

  • het verzorgen van compleet nieuw interieur (leder of stof)
  • het fineren van houtwerk en het aflakken hiervan
  • het opnieuw bedraden van elektrische installaties
  • kapconstructies maken van convertibles

Motorrevisie

Wij verzorgen ook gedeeltelijke of totale motorrevisies van alle types Rolls-Royce en Bentley. Deze motorrevisie omvat het uitbouwen van de motor, het demonteren van de motor, het reinigen van alle afzonderlijke onderdelen en het vervangen van de versleten onderdelen. De motor wordt vervolgens met de grootst mogelijke zorg weer opgebouwd en teruggeplaatst in de auto.    

Naast de revisie van uw motor kunnen ook de andere revisies worden uitgevoerd, zoals de revisie van de automatische versnellingsbak, de startmotor, het remsysteem en het gehele hydraulische systeem van de auto.

Naast de totale restauratie en revisie van uw klassieke vierwieler verrichten wij ook schadeherstelwerkzaamheden. 

Wankelmotoren

De wankelmotor is begin jaren 60 door de firma NSU uit Neckarsulm (Duitsland) voor het eerst in een auto toegepast: in een NSU Wankel Spider. De motor bestond uit een 1-schijfs mantel met een vermogen van 50 PK en diende voornamelijk om ervaring met het nieuwe motortype, ontwikkeld door Felix Wankel, op te doen. In 1967 werd de NSU Ro80, een 4-deurs sedan, geïntroduceerd. Deze auto, met 2-schijfs motor, werd in zijn introductiejaar tot auto van het jaar uitgeroepen. Uit de motor met een inhoud van 995 CC, werd een vermogen gehaald van 115 PK bij 5000 toeren per minuut.

In tegenstelling tot de zuigermotor, met zijn op- en neergaande beweging van de zuigers, kent de wankelmotor alleen een continu draaiende beweging. Hierdoor blijft bij hoge snelheden de motor vrij van trillingen en het geluidsniveau van de motor laag is.

De revisie van een wankelmotor omvat met name het aanbrengen van een keramische laag aan de binnenzijde van de mantels. Door de motor op deze wijze te behandelen is slijtage van de mantels tot een minimum beperkt, waardoor de levensduur van de motor aanzienlijk wordt verlengd. De Ro80 van Nico Oosterhuis is hiervan een mooi voorbeeld: sinds de jaren 70 heeft hij met zijn oldtimer al honderdduizenden kilometers afgelegd. Bovendien heeft Nico Oosterhuis zijn wankelmotor geschikt gemaakt voor het gebruik van LPG.

Eigenaar worden van een Bentley of Rolls-Royce?

Droomt u al jaren om in uw eigen Bentley of Rolls-Royce rond te rijden? Gaat u eindelijk uw droom laten uitkomen? Fantastisch! Oosterhuis helpt u graag bij de aanschaf van uw Bentley of Rolls-Royce. We adviseren en bemiddelen binnen de oldtimerbranche, ook als u een oldtimer te koop aanbiedt.