Onze Diensten
Uw Rolls-Royce en Bentley specialist in Axel.
Als trotse eigenaar van een Bentley of Rolls-Royce wilt u natuurlijk dat uw oldtimer als nieuw blijft rijden. Laat uw klassieke auto daarom regelmatig controleren en onderhouden door Garage Oosterhuis. Wij zijn gespecialiseerd in revisie, restauratie en onderhoud van Bentley’s en Rolls-Royces.
Restauratie en revisievan oldtimers
Voordat de restauratie van uw oldtimer kan beginnen, inventariseren we welke onderdelen en werkzaamheden nodig zijn. Aan de hand hiervan bestellen we de benodigde onderdelen van Bentley of Rolls-Royce en waar mogelijk maken we deze zelf. Na de inventarisatie wordt een eerste calculatie gemaakt van de restauratiekosten. De restauratie is altijd ’tailor-made’, waarbij u het laatste woord heeft.
Onze werkzaamheden
De restauratiewerkzaamheden van Garage Oosterhuis zijn veelomvattend:
- Het verzorgen van een compleet nieuw interieur (leder of stof)
- Het fineren van houtwerk en het aflakken hiervan
- Het opnieuw bedraden van elektrische installaties
- Kapconstructies maken van convertibles
Motorrevisie
Garage Oosterhuis verzorgt ook gedeeltelijke of totale motorrevisies van alle types Rolls-Royce en Bentley. Deze motorrevisie omvat het uitbouwen van de motor, het demonteren van de motor, het reinigen van alle afzonderlijke onderdelen en het vervangen van de versleten onderdelen. De motor wordt vervolgens met de grootst mogelijke zorg weer opgebouwd en teruggeplaatst in de auto.
Naast de revisie van uw motor kunnen ook andere revisies worden uitgevoerd, zoals de revisie van de automatische versnellingsbak, de startmotor, het remsysteem en het gehele hydraulische systeem van de auto. Naast de totale restauratie en revisie van uw klassieke vierwieler verricht uw Bentley en Rolls-Royce specialist in Axel ook schadeherstelwerkzaamheden.
Wankelmotoren
De wankelmotor is begin jaren 60 door de firma NSU uit Neckarsulm (Duitsland) voor het eerst in een auto toegepast: in een NSU Wankel Spider. De motor bestond uit een eenschijfs mantel met een vermogen van 50 pk en diende voornamelijk om ervaring op te doen met het nieuwe motortype, ontwikkeld door Felix Wankel. In 1967 werd de NSU Ro 80 geïntroduceerd, een 4-deurs Sedan. Deze auto, met tweeschijfs motor, werd in haar introductiejaar tot auto van het jaar uitgeroepen. Uit de motor met een inhoud van 995 cc werd een vermogen gehaald van 115 pk bij 5000 toeren per minuut. In tegenstelling tot de zuigermotor, met zijn op- en neergaande beweging van de zuigers, kent de wankelmotor alleen een continu draaiende beweging. Hierdoor blijft de motor vrij van trillingen bij hoge snelheden en blijft het geluidsniveau van de motor laag.
De revisie van een wankelmotor omvat met name het aanbrengen van een keramische laag aan de binnenzijde van de mantels. Door de motor op deze wijze te behandelen, is slijtage van de mantels tot een minimum beperkt, waardoor de levensduur van de motor aanzienlijk wordt verlengd. De Ro 80 van Nico Oosterhuis is hiervan een mooi voorbeeld: sinds de jaren 70 heeft hij met zijn oldtimer al honderdduizenden kilometers afgelegd. Bovendien heeft Nico Oosterhuis zijn wankelmotor geschikt gemaakt voor het gebruik van lpg.